XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
8.5 Mintzamena.Ahozko testak normalean kategorien bidez nahiz komunikazio-zuzentasunaren sistemaren bitartez zuzentzen dira testuaren egituraren arabera.
Idazmenean bezala, azken sistema esaldi edo ideia konkretu-serie bati bakarrik aplika diezaiokegu (
Zuzenketa honen aldakin bat zera da, lehendabizi puntuazioak ikasleak zeregina nola bete duenaren arabera ematea (adibidez
Hogeitabosteko maximo batekin plus edo minus hau bost puntukoa izan liteke.
Beste sistema bat mailaren kategorietan edukinarenetan baino oinarritzen dena da.
Sistema honetan gomendatzen dena zera da, zuzentzailea
Sistema hau ere egokia izango litzateke
Maila-testetarako frogetako interakzio desberdinetako hizkuntza mintzatua ebaluatzeak, ikasle taldeekin bereziki, arazo gehiago dakar.
Idealki, rol-joko bat burutzeko zein hizkera behar den erabakitzeko bidea zera da, jatorrizko hiztunei egin dezaten eskatzea, grabatzea eta, ondoren, hizkuntz erabilpen nagusiak zeintzu diren aztertu.
Adibidez ezinezkoa da origami bat nola egiten den azaltzea
Gainera, posible da derrigorrez erabiliko diren egiturak zehaztea (inperatiboak origami-ren kasuan), eta baita nahitaez inplikatzen diren funtzioak ere (argibideak ematea, zuzentzea, baieztatzea).
Guzti honek, ordea, denbora luzeegia suposa lezake testaren ariketak behin eta berriz frogatzea inplikatzen duenez gero.
Zuzenketa sistema finkatzeko beste prozedura laburrago bat zera da, esperientzian oinarrituz rol-joko kontrolatu batean zein hizkera erabiliko den iragartzea baina hau ere ikasle-bikoteekin entsaiatu beharko litzateke klaseko ariketa gisa.